Ajax groot ongekend hard op social media na successeizoen: 257 procent meer volgens op Instagram

Niet alleen de selectie van Ajax heeft een topseizoen gedraaid, maar ook bij het mediateam kan de vlag uit. Het aantal abonnees op Facebook en Instagram is dit jaar samen met 72 procent (!) gestegen. Dat blijkt uit cijfers van SocialDutch. De Amsterdammers maakten dit jaar vooral indruk met verschillende video's voor wedstrijden in de Champions League, maar de stijging in het aantal abonnees op YouTube is niet bekend. 

Op Facebook groeide Ajax naar 2.557.210 volgers. Dat komt neer op een goei van 18.8 procent. Maar vooral bij Instagram gaan de cijfers door het dak met een groei van 257 procent. Ruim 2,5 miljoen mensen volgen de Amsterdammers nu op Instagram. 

PSV en Feyenoord 

Bij PSV en Feyenoord was de groei een stuk minder groot. PSV kreeg er 18 procent meer volgens bij: 8 procent op Facebook en 55 procent op Instagram. Het aantal abonnees op de kanalen van Feyenoord steeg met 8 procent: 0,6 procent op Facebook en 26 procent op Instagram.