PSV doet goede zaken en kan rekenen op tientallen miljoenen na nieuwe sponsordeal

PSV gaat de sponsordeal met shirtsponsor Brainport Eindhoven verlengen. De Eindhovenaren hebben in 2019 een deal gesloten met een vijf bedrijven uit de eigen stad en daar wordt nu een extra bedrijf aan toegevoegd. De sponsoren blijven minimaal tot medio 2027 shirtsponsor van PSV. Hiermee verzekert de club zich van tientallen miljoenen.

Voor beide partijen bevalt de samenwerking uitstekend. De Eindhovenaren hebben met de zes aangesloten bedrijven een nieuwe deal gesloten en hun contracten met drie tot vijf jaar verlengd, bevestigt PSV na eerdere berichtgeving in het Eindhovens Dagblad. Van elk bedrijf ontvangt de Brabantse club ruim één miljoen euro per jaar. 

VDL, Jumbo, Philips, ASML en Swinkels Family Brewers (Bavaria) waren al eerder betrokken bij deze deal, maar schoonmaakbedrijf CSU voegt zich nu bij dit rijtje en is de nieuwe partner van de Eindhovenaren. High Tech Campus stapt echter uit de keten en zij worden voor een half miljoen per jaar hoofdsponsor van de vrouwentak van PSV.

De commercieel directeur van PSV, Frans Janssen, is content met de nieuwe én verlengde samenwerking. "We bleken nog beter bij elkaar te passen dan we dachten en werken nu intensief samen. PSV heeft net als de grote bedrijven bij ons in de buurt internationale ambities en tegelijkertijd zijn we in Zuidoost-Brabant geworteld en willen we ook in onze regio een belangrijke rol spelen".

Daarmee is dit unieke samenwerkingsverband, genaamd Brainport Eindhoven, de derde shirtsponsor uit de geschiedenis. Na een lange tijd verdween Philips in 2016 van het tenue en werd vervangen door Energiedirect.nl. Door de nieuwe deal verzekert Brainport Eindhoven zich van minimaal acht seizoenen als shirtsponsor.