Feyenoord boekt recordomzet met shirtverkoop
Inhoudsopgave
Feyenoord kende afgelopen seizoen successen op het gebied van merchandise. De Rotterdammers vingen een recordbedrag aan de verkoop van wedstrijdshirts. In het eerste seizoen met Castore als kledingsponsor verkocht Feyenoord 2,5 keer meer shirts dan het seizoen ervoor.
Ondanks dat Feyenoord het seizoen 2022-2023 als kampioen had afgesloten, kon de club dit succes niet herhalen in het volgende seizoen. Toch resulteerde de toegenomen shirtverkoop in een extra omzet van ongeveer tien miljoen euro. De shirts van Santiago Gimenez waren bijzonder populair na de 4-0 overwinning op Ajax in september vorig jaar.
Volgens commercieel directeur Ruud van der Knaap: “Je kunt al een Feyenoord-shirtje in Mexico en Japan bestellen. Dat gebeurt ook. Vorig jaar hebben we containers naar Mexico gestuurd om de populariteit van Gimenez te benutten, en dat is goed gelukt", zo geeft hij aan tegenover Rijnmond. "We hebben met een paar sportretailers daar goede afspraken kunnen maken. We onderzoeken nu ook de mogelijkheden in Japan en Zuid-Korea", klinkt het verder.
Ander shirt van Feyenoord in de Champions League
Daarnaast speelt Feyenoord in de Champions League in een nieuw thuisshirt. In Europese wedstrijden mogen sponsorlogo's namelijk alleen op de voorkant en mouwen van het shirt staan. De plek op de rug, normaal ingenomen door PrijsVrij, wordt nu bezet door de Feyenoord Foundation, omdat stichtingen en goede doelen wel zichtbaar mogen zijn op die plek.
Alles over de Champions League-campagne van Feyenoord.