MediaMarkt 8e hoofdsponsor Feyenoord-shirt: Alle hoofdsponsors op rij
Inhoudsopgave
MediaMarkt is vanaf seizoen 2024/2025 de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Door de jaren heen verdienden de Rotterdammers mooie bedragen aan hoofdsponsors. Dit zijn de laatste acht grote hoofdsponsors van Feyenoord, welke een langdurig contract met de club hadden en dit is wat ze opleverden.
MediaMarkt (2024- )
MediaMarkt zal de komende jaren op het shirt van Feyenoord te zien zijn. De club gaat zo’n 20 miljoen euro verdienen en dit bedrag kan nog oplopen aan de hand van de prestaties van de club. Er is een driejarige overeenkomst bereikt tussen Feyenoord en MediaMarkt, met een optie voor nog twee jaar.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)
EuroParcs (Droomparken) (2019-2024)
Droomparken stond in 2019/2020 op het shirt van Feyenoord. Onder Droomparken ontving Feyenoord volgens De Telegraaf zes miljoen euro per jaar. Daarna werd het vervangen door EuroParcs. Het exacte bedrag dat Feyenoord ontving van EuroParcs, voorheen Droomparken, als hoofdsponsor is niet publiekelijk bekendgemaakt.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)
Qurrent (2017-2019)
Qurrent is een Amsterdams energiebedrijf dat in 2017 een samenwerking met Feyenoord, als hoofdsponsor begon. In 2019 maakte Follow the Money bekend dat het dochterbedrijf van stichting Doen, 20 miljoen euro aan goededoelengeld naar Feyenoord liet vloeien. Deze stichting verdeelt het geld van onder andere de Postcode Loterij over goede doelen, waarvan Boudewijn Poelmann als groot Feyenoord-fan de baas was.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)
Stad Rotterdam Verzekeringen (Fortis, ASR) (1991-2013)
Stad Rotterdam Verzekeringen was de hoofdsponsor van Feyenoord van 1991 tot 2004, waarna het verder ging als Fortis en later ASR. Het exacte bedrag dat Feyenoord ontving van Stad Rotterdam Verzekeringen en later Fortis en ASR, als hoofdsponsor is niet publiekelijk bekendgemaakt.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)
Opel (1984-1987, 2013-2017)
Opel was voor het eerst te zien op het shirt van Feyenoord in 1984. Na een onderbreking, werd Opel in het seizoen 2013/14 opnieuw de shirtsponsor. Dit sponsorschap duurde tot het seizoen 2017/2018. Het exacte bedrag dat Feyenoord over twee periodes van Opel ontving, is niet bekend. Wel liet de club tijdens de tweede periode, in 2013 weten dat de waarde van de plek op het shirt zes miljoen euro vertegenwoordigt.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)
De Gouden Gids (1982-1984)
Feyenoord ontving ongeveer 1,8 miljoen gulden (omgerekend circa 817.000 euro) van De Gouden Gids voor het shirtsponsorschap in de jaren tachtig. Dit was een aanzienlijk bedrag voor die tijd.
Dit leveren de hoofdsponsors van Ajax en PSV op
Waar Feyenoord met MediaMarkt een miljoenendeal maakt, is dit wat Ajax en PSV aan hun hoofdsponsor verdienen.