FC Barcelona haalt Nederlandse sponsor binnen en kan rekenen op miljoenen

FC Barcelona zit financieel in zwaar weer en heeft met het binnenhalen van een Nederlandse sponsor nu wat financiële verlichting gekregen. De club wil deze zomer weer nieuwe spelers halen en had hiervoor een financieel plan nodig waarmee de La Liga moest instemmen, dit gebeurde en zo kan de club de markt op.

TP Vision is een Nederlands bedrijf dat moederbedrijf is van Phillips TV & Sound. Het bedrijf zal FC Barcelona de komende drie jaar in totaal zo’n 30 miljoen euro gaan opbrengen, zo vertellen diverse Spaanse media. Naast Spotify en Nike is TP Vision de derde grote sponsor van de club uit Barcelona. De naam van één van de producten van TP Vision zal vanaf zondag, in de thuiswedstrijd van FC Barcelona tegen Real Mallocra, al te zien zijn op de mouwen van de spelers. 

Deze website van Socios Sports gebruikt “cookies”. Er worden functionele cookies gebruikt, noodzakelijk voor de werking van de website en statistische cookies om inzicht te krijgen in het gebruik en effectiviteit van de website. De website gebruikt ook advertentie cookies om advertenties af te stemmen op uw voorkeuren op basis van uw klikgedrag. Tenslotte worden via de website ook social media cookies geplaatst om dingen te kunnen ‘liken’ en ‘delen’. Advertentie- en social media cookies zijn van derde partijen en verzamelen mogelijk ook uw gegevens buiten deze websites. Door op “Ja, ik accepteer de genoemde cookies”, geeft u toestemming voor het plaatsen van advertentie cookies. Meer weten over cookies? Klik dan hier.