Twijfels over Weghorst? Ten Hag komt met duidelijk antwoord
Inhoudsopgave
Niet iedere FC Twente-supporter was direct overtuigd van de komst van Wout Weghorst, maar technisch directeur Erik ten Hag maakt duidelijk dat hij geen enkele twijfel heeft. Volgens hem is de Oranje-spits precies de speler die de club nodig heeft.

‘Hij is een leider’
In gesprek met TC/Tubantia gaat Ten Hag in op de kritiek die Weghorst soms krijgt. Volgens de technisch directeur klopt het beeld dat sommige mensen van de spits hebben niet. “Er zijn wel meer spelers die kuren hebben. Over Dusan Tadic had ook iedereen een mening, maar kijk eens wat hij heeft bereikt.”
Ten Hag is juist lovend over de invloed van Weghorst binnen een spelersgroep. “Hij is helemaal niet vervelend in de kleedkamer. Hij neemt juist iedereen mee, hij is topfit en een leider die de standaard gaat leggen.”
‘Twente heeft dit nodig’
Volgens Ten Hag brengt Weghorst iets extra’s mee waar FC Twente veel aan gaat hebben. “Hij brengt emotie in het spel en soms gaat hij daarin te ver. Maar dat geeft ook wat extra’s. Dit zijn spelers die doorgaan waar anderen stoppen. En dat heeft Twente nodig.”
Ook wil hij een hardnekkig misverstand uit de wereld helpen. Volgens Ten Hag koos Weghorst twee jaar geleden niet bewust voor Ajax boven Twente. “Twente heeft destijds de stekker uit de onderhandelingen getrokken, niet Wout. Burnley had de sleutel in handen, waardoor hij helemaal geen keuze had tussen Twente en Ajax.”
Concurrentie voorin
Met de komst van Weghorst krijgt Sam Lammers er een serieuze concurrent bij. Ten Hag ziet dat juist als een gezond teken. “Wij willen een grote club zijn en bij een grote club hoort interne competitie. We gaan iedereen heel hard nodig hebben dit seizoen. Wout past perfect bij Twente.”



