Ajax gaat sponsordeal aan met grootste biermerk ter wereld

Ajax heeft een deal gesloten met Budweiser, wat het grootste biermerk ter wereld is. De Amsterdamse club meldt dat woensdagochtend via de officiële clubkanalen. Voor het contract, dat tot medio 2025 loopt, zou de kampioen van vorig seizoen volgens De Telegraaf in totaal 12 miljoen euro krijgen. 

Budweiser is in Nederland actief onder de naam Bud. Commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen, zegt dat de club en het biermerk veel overeenkomstige waarden hebben: "Dat een gerenommeerd merk als Bud zich langdurig aan ons verbindt, biedt veel nieuwe kansen. Nadat we eerder al de samenwerking met adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships."

Europa veroveren

Eerder kwam al in het nieuws dat Bud zich wil gaan nestelen in de Europese markt. Dat kan de reden zijn van de deal met Ajax. "Met de keuze van Budweiser in de VS om bijvoorbeeld vrouwenvoetbal op zowel land- als clubniveau te ondersteunen laten we zien dat we ook gaan voor waarden buiten het veld, wij gaan voor clubs en leagues met die ambitie", aldus Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van Bierbrouwerij AB InBev Nederland, de merkeigenaar van Bud.

Wellenreuther pakt 50 jaar record
Duurste Nederlandse voetballers