Feyenoord op financiële ramkoers; stadionclub wordt steeds rijker

Dennis te Kloese en Arne Slot staan er goed op in Rotterdam-Zuid. De twee heren laten op het veld mooie dingen zien en brengen daarnaast de organisatie steeds beter in balans, iets wat in het Maasgebouw wel eens anders is geweest. De Rotterdammers worden steeds rijker, zo blijkt.

Feyenoord trekt nieuwe hoofdsponsor aan

Europarcs gaat na dit seizoen van het Feyenoord-shirt verdwijnen en wordt vervangen door MediaMarkt. Dat werd onlangs bekend en daarmee sluiten de Rotterdammers een lucratieve deal. De nieuwe partner is namelijk een commerciële aanwinst voor minimaal drie seizoenen en gaat maximaal twintig miljoen euro opleveren! 

Europese miljoenen zetten flink aan bij Feyenoord

De UEFA Champions League-opzet is veranderd en dat heeft ook betrekking tot het financiële aspect. De bijnaam van het Europese toptoernooi is niet voor niets 'het miljardenbal'. Zoals nu bekend is, gaat Feyenoord met de tweede plaats in de Eredivisie minimaal 37 miljoen euro bij gaan schrijven. Vooral op het gebied van de vaste premie gaan zij er op vooruit. Voorheen leverde dat 15,6 miljoen euro op, maar dat wordt nu 18,6 miljoen. Dat is een stijging van drie miljoen euro.

De groepsfase in de UEFA Champions League leverde ook tientallen miljoenen op voor Feyenoord dit seizoen. In totaal werd er 42 miljoen euro in de kassa gebracht en de grootste inkomstenbron van dat astronomische bedrag was de startpremie, die nu stijgt.

Stadionclub in zee met Qatarese leverancier van trainingsartikelen

Het meest recente nieuws is namelijk dat het Qatarese Q-Terminals zich gaat verbinden aan de stadionclub. Daardoor is de samenwerking tussen Van Donge & De Roo kortstondig, omdat zij in de zomer van 2022 in waren gestapt als leverancier van trainingsartikelen. Dat neemt de nieuwe partij uit het Midden-Oosten nu over met ingang van komend seizoen.

Rotterdammers breken record met overeenkomst Castore

Aan seizoen 2023-2024 kwamen de rood-witte shirts van kledingleverancier Castore. Zij veroveren de Europese voetbalwereld langzaamaan en vervingen Adidas in De Kuip. De wisseling van de wacht ging gepaard met een recorddeal, want naar verluidt betaalt de leverancier een bedrag van 50 miljoen euro om Het Legioen te bedienen.